Online зустріч: битва за камеру
В умовах карантину ми багато часу проводимо в онлайн-спілкуванні. Важко сказати, хто страждає більше – викладачі, яким потрібно втричі більше часу приділяти для створення цікавих занять, чи школярі, які тепер екран телефону/комп’ютера бачать частіше, ніж обличчя живих людей.
Як ви почуваєтесь, коли необхідно провести онлайн-зустріч (заняття, урок, тощо)?
«Хвилююсь, оскільки готуватися доводиться більше ніж зазвичай, адаптувати вправи, форми роботи, враховувати як можливі негаразди технічного характеру, так і відсутність контакту з аудиторією».
«Хвилювання, занепокоєння через техніку, через те, чи зможу я донести через монітор те, яку мету я ставлю перед собою, чи зможу бути в контакті з усіма?»
Як ви почуваєтесь, коли більшість учасників з вимкненими камерами?
«Відчуття, що те, що я кажу - неважливе для дітей»
«Некомфортно. Відчуття, що розмовляєш сам із собою перед монітором. Бракує зворотного зв'язку.»
«Почуваю себе спокійно, але прошу увімкнути камери, бо хочеться бачити емоції та реакції під час спілкування.»
«Почуваєшся не дуже впевнено, коли не бачиш за чорним екраном, ширмою з ким ти розмовляєш. А ще коли учасники підписані незрозумілими абревіатурами або псевдонімами.»
Чи важливо для вас чути/бачити/читати зворотній зв’язок від аудиторії? Який формат для вас більш бажаний?
«Так, важливо. Все, що ми робимо, має бути комусь потрібним. Якщо людина тривалий час не отримує зворотного зв'язку, це виснажує, призводить до втрати орієнтирів та відчуття відсутності сенсу, а відтак веде до вигорання.»
«Зворотній зв'язок дуже важливий. Без нього не відчуваю єднання з аудиторією. Зв'язок через чат не завжди комфортний. Треба зупинятися. Якщо паралельно, то не завжди встигаю читати, відволікаюсь. Краще, коли дають відповіді вмикаючи мікрофони.»
«Для мене важливі всі три формати: хочу чути, бачити, читати. Мої учні часто вітаються зі мною у чаті і це дуже приємно. Надихає на подальше спілкування.»
Разом з колегами ми розробили пропозиції щодо покращення якості спілкування у форматі онлайн.
Підготовка
Онлайн заняття чи семінар це аналог звичайного уроку/ зустрічі. Вам же раніше не спадало на думку прийти до навчального закладу у піжамі? Тож і до онлайн зустрічі потрібно готуватися як до звичайної робочої: причепуритися, приборкати волосся, підготувати чистий одяг, що відповідає формату спілкування. За потреби жінкам можна зробити легкий макіяж (це додасть впевненості у собі).
Картинка
Подбайте про задній фон. Під час відеоконференції учасники волею-неволею будуть розглядати все, що знаходиться поза вами. Краще коли там відсутня велика кількість деталей – це відволікає.
Відео
Спікеру дуже важливо бачити свою аудиторію. Це дає підтримку та можливість за потреби скорегувати деякі моменти.
Якщо у вас проблема з ввімкненням відео, варто завчасно попередити про це і активно працювати в чаті. Аби у інших не було відчуття, що за ними підглядають.
Залучення
Якщо ви берете участь у семінарі, лекції, тренінгу – такі види діяльності передбачають активну участь. Особливо, якщо на цьому зауважує спікер. Не варто брати участь для «галочки». Адже спікер готується до зустрічі і розраховує на кожного.
Якщо ви організовуєте захід з активностями – варто це зробити окремим пунктом умови участі і наголосити на цьому на самому початку зустрічі.
Немає коментарів:
Дописати коментар