Учням на замітку

 


Як сказати “Ні” і не втратити друзів

       Вміння говорити «Ні» - це корисне вміння, яке є головною ознакою впевненої поведінки людини в ситуаціях небезпечної пропозиції.

      Володіючи достовірною інформацією, не складно відмовити незнайомій людині у небезпечній пропозиції. Набагато складніше відмовити другові чи компанії друзів у небезпечній пропозиції.

У ситуації тиску друзі не використовують агресивність чи шантаж. Вони можуть застосовувати умовляння, лестощі, обіцянки і, при цьому, наводити аргументи на користь вживання алкоголю чи марихуани, не володіючи реальними знаннями щодо наслідків їх вживання. Тому тобі треба вчасно помітити тиск і застосувати техніку відмови.

 

        Справжні друзі будуть поважати твою думку, інтереси та бажання, тому не будуть вмовляти тебе зробити щось, чого тобі робити не хочеться. Ти маєш право відмовити навіть другові, якщо те, що він пропонує, може зашкодити тобі. При цьому ти можеш втратити друга, але зберегти власне здоров’я та самоповагу.

Страх бути «білою вороною», страх виглядати в очах товаришів боягузом притаманні підліткам. Бути як усі – це не є погано. Але бути унікальним, особливим – це краще!

      Завжди, в усі часи, повагу та довіру отримували ті люди, які могли відстояти свою честь, свої погляди, переконання, інтереси, власну життєву позицію. Саме про таких людей говорять, що це особистість, яка  вміє відстоювати свої інтереси та захищати власні права. Ти робиш вибір на користь або на шкоду власному здоров’ю, тільки сам, керуючись наявними знанням.

 

       Запитай себе: «У які моменти Я більше поважаю себе: коли протистою тиску і вимагаю поваги до своїх бажань і принципів чи, коли погоджуюсь на те, що суперечить моїм переконанням?»

Техніка впевненої відмови

  1. Прийми рішення

  2. Скажи: «Ні! Мене це не цікавить!»

  3. Займи свою позицію, не придумуй «поважних » причин

  4. Повторюй своє «Ні» знову і знову без особливих причин і пояснень

  5. Запитай того, хто умовляє тебе: «Чому ти на мене тиснеш?»

  6. Відмовся продовжувати розмову: «Я не хочу більше про це говорити» та запропонуй альтернативу (випити соку, послухати музику тощо)


Релаксація для дітей удома, щоб зменшити стрес і тривожність

Учням на замітку


ДЕСЯТЬ ПРАВИЛ УСПІХУ
1. Не сумуй! Той, хто сумує, сумує приречений на невдачі.
2. Не бійся! Боягуз приречений на поразку.
3. Трудися! Іншого шляху до успіху немає.
4. Думай! Думай до вчинку, думай, зробивши вчинок, і навчишся не робити помилок.
5. Не бреши! І ти будеш мати друзів. Не обманюй себе й пам’ятай про психологічний захист.
6. Навчися дивитися на себе й свої вчинки як би з боку, очами інших і ти багато чого зрозумієш.
7. Залишайся завжди і у всьому самим собою, іди своїм шляхом. У цьому випадку ти відбудешся як особистість і досягнеш бажаного результату. А якщо ні, то ти завжди будеш попутником і прийдеш до того, чого прагнуть інші, а не ти сам.
8. Уникай злих людей тому, що зло заразливо.
9. Будь вдячний батькам, бабусям, дідусям, людям, що зробили тобі добро.
10. Невдячність – тяжкий гріх. Слухай старших, і ти уникнеш багатьох проблем.

Поради учням
щодо підготовки до ДПА, ЗНО та їх складання
  1. Коли починаєте готуватися до ДПА, ЗНО, корисно скласти план.
  2. Складаючи план на кожний день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні будете вивчати. Не взагалі: «Трохи позаймаюся», а тому що саме сьогодні вивчите, які саме розділи і якого предмету.
  3. Звичайно, добре починати, доки не втомилися, доки свіжа голова, із самого тяжкого, з того розділу, що заздалегідь знаєте гірше. Але буває й так, що займатися не хочеться, в голову нічого не «лізе», одним словом – «немає настрою». У такому випадку корисно починати, навпаки, з того, що знаєте краще, з того матеріалу, що вам найбільш цікавий і приємний. Можливо, поступово втягнетеся і діло піде.
  4. Обов’язково слід чергувати роботу й відпочинок, скажімо, 40-хв. занять, після цього 10-хв. перерва. Можна в цей час зробити домашню роботу чи зарядку тощо.
  5. Готуючись до ДПА, ЗНО, не треба прагнути того, щоб прочитати і завчити на пам'ять увесь підручник. Корисно повторювати матеріал із конкретних питань. Прочитавши питання, спочатку згадайте й обов’язково стило запишіть усе, що ви знаєте з нього, і лише після цього перевірте себе за підручником.
  6.  У кінці кожного дня підготовки слід перевірити, як ви засвоїли матеріал: знову стисло запишіть зміст усіх питань, що були зроблені в цей день.
  7. Готуючись до ДПА, ЗНО, узагалі корисно структурувати матеріал шляхом укладання планів, схем, причому обов’язково потрібно робити це не подумки, а на папері. Така фіксація на папері корисна тому, що при згадуванні, повторенні «про себе» змішуються впізнання і реальне знання, а дізнаватися завжди легше, ніж згадувати. Виникає відчуття, що ніби знаєш, але коли треба переказати його іншим, сказати в голос, воно кудись «вивітрюється». Саме з цим часто бувають пов’язані випадки, коли здається, що ви знаєте, пам’ятаєте, а починаєте відповідати, і відповідь виходить уривками. Тому такими прийомами добре користуватися і протягом навчального року, готуючись до різних занять. До речі, тоді й до іспитів прийдеться менше готуватися. Коли ви записуєте план відповіді, ви стаєте в позицію людини, що передає свої знання іншим, тобто робите те саме, що й коли ви відповідаєте в аудиторії чи на іспиті. Плани корисні й тому, що їх легко використовувати при короткому повторенні матеріалу та навіть деколи безпосередньо при відповіді на іспиті.
  8. Відповіді на найбільш важкі питання доцільно повністю, розгорнуто розповісти своїм близьким, другові-будь-кому, хто захоче слухати, причому намагайтеся це робити так, як вимагається на іспитах. Дуже добре записувати відповідь на магнітофон, а потім послухати себе немовби з боку.
  9. Якщо в якийсь момент підготовки до ДПА, ЗНО вам починає здаватися, що це вивчити не можливо і ви ніколи не зможете запам’ятати всього, що вимагається, подумайте про те, скільки з цього предмету ви вже знаєте, на якому етапі ви знаходитеся і скільки вам ще належить попрацювати, що засвоїти весь матеріал. А після цього зосередьтеся на тому, що вам потрібно вивчити, немовби перекинути місточок між тим, що знаєте, і тим, чого не знаєте. Головне, ніколи не треба намагатися вивчити весь підручник на пам'ять, а треба завжди усвідомлювати, що ваше завдання не визубрити, а зрозуміти. Тому концентруйте увагу на ключових думках.
  10. Готуючись до ДПА, ЗНО, ніколи не думайте про те, що «провалитеся», навпаки, малюйте в уяві собі картини тріумфу, легкої переможної відповіді. Думки про можливий провал недаремно називають саморуйнівними. Вони не тільки заважають вам готуватися, створюючи постійну напругу і сум’яття в думках, займаючи в них головне місце, вони до того ж дозволяють вам нічого не робити або робити все, спустивши рукави(навіщо напружуватися, якщо все одно нічого не вийде).
  11. За декілька днів до ДПА, ЗНО обов’язково «програйте» в уяві ситуацію ДПА, ЗНО, уявіть собі в усіх деталях обстановку, комісію, свою відповідь. Намагайтеся робити це якомога конкретніше, детальніше. Але-увага!-сконцентруйтеся на виборі кращої відповіді, кращої форми поведінки, а не на само руйнівних думках про провал, на власні страхи постарайтеся не звертати уваги: не женіть їх, але й не «зациклюйтеся» на них.

ЯК ЗДОЛАТИ ХВИЛЮВАННЯ ПЕРЕД ТЕСТУВАННЯМ, КОНТРОЛЬНОЮ РОБОТОЮ, ПІДСУМКОВОЮ АТЕСТАЦІЄЮ?

Перед початком уроку:
• Готуйтеся!
• Ретельно вивчайте матеріал.
• Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.
• Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.
• Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
• Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.
• Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
• Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.
• Не приходьте на урок з порожнім шлунком.
• Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію, не хвилюйтеся.
Під час уроку:
• Уважно прочитайте завдання.
• Розподіліть час на виконання завдання.
• Сядьте зручно.
• Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.
• Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.
Умій володіти собою
1. Пам'ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм - постійна зайнятість.
2. Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.
3. Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.
 Пам'ятай: кожна людина - така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.
4. Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і дозування.
5. Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм - джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам'ятай, що «рана заживає поступово». Не через дрібниці.
6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам'ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.
7. Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях СВОЄЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.
8. Будь толерантною особистістю. Толерантність ( від лат. Tolerans - терплячий) - терпимість до чужих думок і вірувань.

Взаємовідносини з друзями

   Серед хлопців і дівчат часто можна зустріти таких, кому важко познайомитися з новою людиною, особливо якщо вона протилежної статі. Навіть думка про це викликає страх, напруженість або несподівані агресивність і роздратування. І це ускладнює їхнє життя. Вони шукають вихід і не завжди знаходять. Але при бажанні кожен може оволодіти і цією справою.Ось декілька порад.
  • Найбільш важливіш є перший крок. Тому, якщо ти хочеш з кимось познайомитися, будь відважним. Іди назустріч до цієї людини і не думай, що це повинна зробити вона.
  • Посміхайся ще до того, як ти почнеш розмову. Твоя доброзичлива посмішка свідчить про твої добрі наміри. Вона піднімає настрій людині, навіть якщо вона чимось занепокоєна.
  • Спочатку представся сам, а потім вислови своє бажання познайомитись.
  • Намагайся знайти цікаву тему для розмови. Запитуй, щоб з'ясувати, чим він (вона) цікавиться. Але і розмова "ні про що" - про погоду, футбол, телепередачу - теж може принести добрий результат. Важливим є не те, про що розмова, а те, що контакт відбувся. У той же час не будь надокучливим, якщо бачиш, що тема розмови партнеру не подобається або набридла, - зміни її.
  • Під час розмови будь щирим, відкритим, "випромінюй тепло", і воно повернеться до тебе, підсилене почуттям твого співрозмовника. Адже давно відома істина: "Якщо хочеш, щоб тобою цікавились. - виявляй зацікавленість".
  • Настроюйся на людину, уважно слухай її. Слухати набагато складніше, ніж говорити самому. Адже кращим співрозмовником вважають не того, хто багато говорить, а того, хто вміє слухати і розуміти. Тому, якщо ти щось не зрозумів, -перепитай, чи ти правильно розумієш партнера. Запам'ятовуй те, що він говорить.
  • Намагайся говорити менше, а якщо тобі ставлять питання відповідай на кожне.
  • Інтонацією, виразом обличчя, позою покажи зацікавленість тим, про що розповідає твій знайомий. Дивися на співрозмовника зацікавленим поглядом. Виявляй до нього інтерес як до особистості.
  • Говори чітко і зрозуміло, не ковтай слів.
  • Будь терплячим і оптимістичним.
  • Якщо тобі не вдалося вступити в контакт з людиною, з якою хотів би познайомитися, не впадай у відчай і нікого не звинувачуй. Подумай: може, стиль твоєї поведінки їй недовподоби. Зміни його і зроби ще одну спробу. А якщо і вона закінчиться невдачею відклади цю справу на майбутнє. Побачиш, що в голову прийде чудове рішення, яке допоможе зав'язати бажане знайомство.
  • Пам'ятай, що спілкування це мистецтво, яке доступне кожному.

Поради для підвищення самооцінки

  Як же важко жити із заниженою самооцінкою. Чи вам не знати? Ви постійно перебуваєте в скутому, напруженому стані, не вірите у власні сили і постійно говорите про свої невдачі. Коли ви дивитесь у дзеркало, то неодмінно бачите тільки недоліки вашої зовнішності. Ваша спина згорблена, голова понуро дивиться вниз, на лиці постійно чимось невдоволений або ображений вираз.
 Що ж, давайте спробуємо підвищити власну самооцінку. Тим більше що зробити це можна, а головне – потрібно.  Звичайно, краще вам звернутися до фахівця-психолога. Але дещо вже зараз ви зможете зробити самі. Головне – повірити, і результат не змусить себе довго чекати.
 1) Перестаньте порівнювати себе з іншими людьми, їх досягненнями та перемогами. Просто намагайтеся радіти успіхам інших без злості, образи чи заздрості.
 2) Навіть жартома припиніть використовувати негативні висловлювання на свою адресу. Замість того щоб сказати «Який я дурень! Я невдаха! У мене нічого не вийде!», Необхідно говорити тільки позитивні речі про себе і свої здібності – «Я молодець! Я зможу з усім чудово впоратися!»
 3) Якщо вас хвалять або роблять вам компліменти, не потрібно їх заперечувати і говорити у відповідь: «Що ви, нічого особливого! Ні, не варто! »Подякуйте щиро за добрі слова – більше нічого не потрібно.
 4) Зверніть увагу на коло ваших знайомих. Якщо ви будете перебувати в товаристві людей, налаштованих по відношенню до вас негативно (не дають вам висловитися, або заперечують вашу думку, вважають його непотрібним), тим самим ваша самооцінка буде знижуватися. Намагайтеся якомога більше спілкуватися з людьми, від яких віє позитивом, які впевнені в собі і завжди будуть готові вас підтримати.
 5) Складіть список ваших досягнень! Приміром, ви навчилися кататися на роликах, прочитали книгу, яку давно збиралися подужати, отримали права – загалом, все, що вас порадувало! До цього списку складіть список ваших позитивних якостей – ви розумний, добрий, чесний, чуйний! Перечитуйте ці списки частіше і поповнюйте їх новими записами!
 Вставайте вранці з посмішкою, радійте кожному дню і пам’ятайте про те, що ви – унікальна особистість!
 Щасти вам!
ПОРАДИ СТАРШОКЛАСНИКАМ
Відносини з батьками
1.     Проявляйте увагу до своїх батьків. Вони утомлюються на роботі. Порадуйте їх чим-небудь. Це допомагає налагодити контакт.
2.     намагайтеся розмовляти з батьками людською мовою – це дасть кращий результат, ніж лементи й ляскіт дверми.
3.     Прохайте батьків розповісти про свою юність, про конфлікти з батьками. Це приведе до більш глибокого розуміння між вами.
4.     Пам’ятайте, що іноді в батьків буває просто поганий настрій. Постарайтеся не влаштовувати в цей час у будинку гучних вечірок.
5.     Якщо батьки поводяться з вами як з маленькою дитиною, нагадаєте чемно їм, що ви вже подорослішали й прагли б разом з ними вирішувати проблеми, пов'язані з вашим життям.
6.     Дайте зрозуміти батькам, що ви потребуєте їхньої поради й допомоги. Це допоможе встановити у будинку сприятливу обставину.
7.     Розмовляйте зі своїми батьками, повідомляйте їм новини вашого життя.
8.     Намагайтеся не обманювати батьків. Таємне однаково стає явним.
9.     Пам’ятайте, що батьки теж можуть робити помилки. Будьте поблажливі.
10. Батьківська заборона найчастіше виявляється правильним розв'язком. Задумайтеся, що б відбулося, якби вам було дозволено все.
11. Якщо відбулася сварка й ви почуваєте себе винуватим, знайдіть у собі сили підійди першим. Повагу ви не втратите, повірте.
12. Установите з батьками границі особистої території, але не дратуючись, не вимагаючи. Просто попрохайте їх про це.
13. Робота в будинку служить відмінною підготовкою до самостійного життя. Віднесіться до неї з розумінням.
14. Повернення додому до певного часу – це спосіб відгородити себе від неприємностей, тобто захід безпеки. Якщо затримуєтеся, обов'язково подзвоніть, вони ж хвилюються. Побережіть їх для себе.
15. Про покарання. Батьки можуть припинити заохочення, відлучити вас від друзів. І все це може відбутися, як ви вважаєте, з – за дрібниці. Батьків же ця «дрібниця» може вивести із себе. Подумайте, може бути, батьки бачать небезпеку, яку ви або не усвідомлюєте, або зменшуєте.
16. Вимагайте, щоб батьки пояснювали мотиви своєї поведінки стосовно вас і ваших друзів. Може бути, вам стане зрозуміло, чому вони чинять саме так.
17. Якщо ви розізлилися на когось або із друзів, учителів, роздратовані на бруд, сльоту, а також на «двійку», поставлену « нізащо», не зривайте зло на батьках. Це не розсудливо й приводить до сумних наслідків.

Немає коментарів:

Дописати коментар